Περί τμημάτων ένταξης

  1. Τί είναι ένα παιδί με ειδικές ανάγκες;

-Δεν υπάρχουν άτομα με ειδικές ανάγκες. Ο όρος έχει καταργηθεί. Υπάρχουν άτομα με αναπηρίες. Το γενικό σχολείο δεν αποκαλείται πλέον κανονικό αλλά συνηθισμένο. Το τμήμα ένταξης είναι η ομάδα ένταξης και αυτό είναι πλέον το σκεπτικό.

  1. Τα τμήματα ένταξης ταυτίζονται με πρόβλημα; Είναι τμήμα με αρνητικό πρόσημο;

-Δεν είναι πρόβλημα αλλά πρόκληση και ο δάσκαλος ειδικής αγωγής είναι δάσκαλος παρέμβασης που διευκολύνει τον διαφορετικό μαθητή.

  1. Τα τμήματα ένταξης και η ύλη του σχολείου.

-Η ειδική αγωγή χτίζει ρεαλιστικούς, μικρους, και τροποποιήσιμους  στόχους. Η ύλη πάντα θα υπάρχει σε κάθε μάθημα. Αλλά χρειάζεται να είναι συμβατή με τους στόχους που υπάρχουν στο αναλυτικό πρόγραμμα.

  1. Οι στόχοι του τμήματος ένταξης:
  • Παροχή γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων
  • Οργάνωση του χώρου και του χρόνου
  • Αυτονομία του διαφορετικού μαθητή
  1. Διάγνωση και τμήμα ένταξης

– Η συμβολή της οικογένειας είναι σημαντική, κυρίως για την πρόωρη διάγνωση. Το κίνητρο των γονέων να βοηθήσουν το παιδί τους παίζει σημαντικό ρόλο. Κάθε παιδί έχει τα δικά του χαρίσματα και σεβόμαστε τον κόσμο του. Η διάγνωση είναι εκτίμηση και όχι ετικέτα.

  1.  Τι πρέπει να περιμένουν οι γονείς;

– Η εξέλιξη του παιδιού εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Κοιτάμε επομένως το παρόν και όχι το μέλλον. Συγκέντρωση στο τώρα. Στόχος είναι οι γονείς να δέχονται το παιδί τους σε όποια κατάσταση κι αν είναι χωρίς να το υποβαθμίζουν ή να το αποκλείουν από το οικογενειακό περιβάλλον.

  1. Η Ειδική Αγωγή περιλαμβάνει και τα χαρισματικά παιδιά;

– Η Ειδική Αγωγή αφορά και τα χαρισματικά παιδιά που χρειαάζονται να βρούν την ταυτότητά τους μέσα στην ομάδα και να αναπτύξουν τις κοινωνικές δεξιότητές τους.

  1. Τί δεν είναι η Ένταξη;
  • Δεν είναι Τμήμα Υποδοχής για την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.
  • Δεν είναι Ενισχυτική Διδασκαλία.

Βασίζεται στην αναπροσαρμογή της ύλης.

*Της Ελένης Σαμακλή

ekyklios_pistopoiisi

mathisiakes diskolies